söndag 14 maj 2017

Back in business

Sen jag bytte jobb i mitten av februari har mina träningsrutiner dalat. Jag har inte ens fått ihop 10 pass i månaden i mars och april... Men nu känner jag att jag är tillbaka igen, åtminstone på väg tillbaka.

Hittills har jag fått ihop 6 pass i maj. Två var av cykel, spring och cirkelpass på gym. Jag är framförallt glad över att joggen känns lite som att den kommer igen.

Idag sprang jag tre km. Kort distans, men skön pga bestämde mig för att hålla jämt tempo hela vägen. Det gjorde jag, förutom i slutet av sista kilometern. Jag kände att jag hade krafter kvar så jag tog i lite.

Jag tänker att transportjogg hem från jobbet är en himla bra grej. Det vill jag få till igen.

I övrigt nöjd med cyklingen faktiskt. Det går liiite snabbare för varje gång. Jag tror att jag kan klara Tjejvättern på 4 h, men jag är inte alls säker.

När det går i över 35 km/h känns det livsfarligt. Jag cyklade i nerförsbacke och tänkte "jag vill ha mc-kläder!!!". Men det gick bra alltihop. Skönt. Fast det är läskigt när det går snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar